BRETANYA FRANCESA. Part 3

3-. Tercera part:Viatge a bretanya 2013
 Aquesta etapa visitarem la part sud de Bretanya, i per fer-ho hem llogat una Gîte per 2 nits, a les afores de Questembert, a la Ferme Kerpohan.

Desè dia :
Avui fem ruta de trasllat des de Sizun fins a les rodalies de Questembert, i ho fem vorejant la costa sud de la Bretanya.
La primera parada la fem al poble de Saint-Guénolé,a la Pointe de Penmarc’h,  per fer una petita parada als “ Rochers St Guénolé”, costa rocosa situada al bell mig del poble.
Tot seguit, direcció a Pointe de Penmanrc’h, trobem el Phare d’Eckmülh, classificat com a “Monument Historique”. Mesura uns 60 metres i cal pujar uns 307 esglaons per arribar al seu cim. Per visitar-lo cal pagar 7 €de ticket familiar.
Rochers de Saint-Guénolé
Vista de Pointe Penmarc'h, des del cim del Phare Eckmülh
Phare Eckmülh, escala de cargol.
Recorreguem uns 50 kms fins a Concarneau, o Konk Kerne en bretó,  ciutat medieval classificada com a “Cité d’Art et d’Historie” i també com a “Ville Fleurie”.
El seu casc antic s'anomena Ville Close, i s'hi entra per un pont de vianants per un costat, i amb un “bac” o petit transbordador des de l'altra banda. El bac té un preu de 0’80€ per passatger.
Concarneau, Bac per entrar a la Ville Close
Concarneau, Ville Close
Tot seguit teníem pensat visitar el poble de Pont-Aven, però, al final ens vam decidir per anar fins a Auray, i no ens va decebre.  El poble està dividit en dues parts; la de dalt on es situa el centre, i la seva part baixa amb el Port SaintGoustan. Aquest port és petit però molt bonic.

Desprès tornem a l'allotjament per descansar i preparar la ruta del dia següent.
Auray, Saint-Goustan.

Plaça al Port Saint-Goustan.
Les fotos del dia a Picassa  aquí

Onzè dia:
Avui volem visitar megalítics i menhirs, situats a la zona de Carnac i rodalies,a més de  visitar la península del Quiberon, també anomenada Côte Sauvage, pels agrestes penya-segats de bona part de la seva costa. Estem al departament bretó del Morbihan.

La primera parada la fem a Locmariaquer, per veure els primers megalítics de tots els que veurem al llarg del dia.

Megalítics de Locmariaquer
Tot seguit anem a veure el Tumulus de Kercado, a les rodalies de Carnac. Desprès d'una petita caminada de pocs minuts des de l'aparcament, trobem el túmul, situat al bell mig del bosc, i datat de 4.500 anys a.C.
Tumulus de Kercado
Tot seguit entrem a tota la zona dels Menhirs deCarnac, situats a tot el llarg de la carretera, i amb diverses possibilitats d'anar parant i aparcant el cotxe, per visitar-los des de les tanques, ja que evidentment no s'hi pot accedir.
Carnac

La darrera ruta la fem al llarg de la península del Quiberon, Presqu'Île de Quiberon una de les més belles de la Bretanya. També anomenada Costa Salvatge, està configurada per penya-segats, cales petites, onatge fort i vent constant.
Nosaltres la vam recórrer tota, parant a cada punta i a cada accés. Una tarda espectacular.

Quiberon

Les fotos del dia a Picassa  aquí

Dotzè i darrer dia:

La primera parada d'avui, a Rochefort en Terre, Roc’h-an-Argoed en bretó.  El poble és petit, però a cada racó hi ha un detall a veure, i és que està completament restaurat i preparat pel turisme.
Rochefort en Terre

Recorreguem uns quants kms fins al bosc de Broceliande, situat al terme municipal de Paimpont, al departament de Ille et Vilaine. És un bosc on les llegendes celtes hi predominen. Hi ha un sender marcat a la Val sans Retour, on hi ha un llav anomenat Mirror aux Fées, i un arbre amb astes daurades dedicat a una de les llegendes celtes. Nosaltres hi vam dedicar un parell d’hores, a més de dinar-hi de pic-nic en una de les taules preparades, a prop de l'aparcament.
Paimpont, Arbre d'Or , Fôret de Broceliande.

Paimpont, , Fôret de Broceliande.

Paimpont, Fôret de Broceliande.

A la tarda, la primera parada a Vannes, que ens va decebre molt, ja que a part d'un petit carrer ple de botigues, poca visita hi ha que fer.
De tornada a l'allotjament, ens vam parar de casualitat a La Vraie Croix, un petitíssim poblet, encantador i amb un llac, que li vam donar la volta caminant.

Les fotos del dia a Picassa  aquí
 Més informació i punts Gps  aquí

I fins aquí el nostre viatge per terres bretones, ja que el deia següent tornem cap a casa.