NORUEGA 2007. ETAPA 3 . FIORD DE NAEROY (Nærøyfjorden )

Aquí hi ha les nostres fotos . I un video a la primera part " Noruega Geiranger "
!!Noruega és increïble !!!
EL fiord de Sognefjorden (a la regió de Sogn og Fjordane ) és el més llarg del món (mapa ): més de 200 km endinsats des del Atlàntic .
A Sogn og Fjordane (regió ) també tenim el punt més occidental de Noruega, Steinsøy. . La part exterior està dominada per la costa i illots. A la part interior, és el fiord envoltat d'altes muntanyes i costerudes carreteres. Florø, Måløy i Førde són tres de les ciutats conegudes. Altres llocs coneguts són : Stryn, Sandane, Nordfjordeid, Vik, Lærdal and Balestrand.Son atraccions turístiques : Aurlandsfjord, Nærøyfjord, Fjærlandsfjord, Flåm tren, glaciar de Nigardsbreen , Veitastrond i glaciars de Austerdals , Briksdal (Sud ) i l ´esglèsia Stave a Sogn.
De tots aquest llocs nosaltres només varem visitar 2 zones :

1-. El Fiord de Naeroy.( Nærøyfjorden ) És el més estret del món, i d´uns 19 km de llarg, degut a això, potser el més espectacular, declarat Patrimoni de la Humanitat l´any 2006.
2-. el Fiord de Aurlandsfjord
Els fiords són l´emblema de Noruega i estan classificats com a Patrimoni de la Humanitat (info dels fiords )

La primera parada que varem fer vinguent des de Bergen, (avans d´entrar de plè al fiord de Nærøy ), va ser a Voss ( info ) a uns 100 km de Bergen. Només ens hi vam estar just per descansar una estona i admirar el paisatge i la ciutat que val la pena. Voss , és un petit poble situat al costat d'un llac , el Vangsvatnet , i , a uns 12 km al Nord, a la crta E16 una espestacular cascada , la Tvindefossen . També prop hi ha un museu "Vossfolkmuseum (mapa).
La següent parada és Gudvangen, un poble petit i encantador,(mapa ). I un petit desviament per anar fins a Bakka un petitíssim poblet , preciòs al fons de la vall. L´església fou constuida el 1859 i compta amb 200 seients, es realitzen al voltant de 10 serveis a l'any
Seguint la crta. E16, ja entrem de plè en el Nærøyfjord. (pdf ), dons el poble es troba al final del fiord.Seguint la mateixa crta travessen uns 20 km i ja estem a l´altre braç del Sognefjorden , el Aurlandsfjoren, amb "Aurland " com a poble principal.
Si es pot , avans d´arribar es pot fer un petit desvio per la crta 601 (mapa )per anar fins a dalt del fiord a veure´l amb tota la seva ... im-men-si-tat., si es vol caminar una bona estona muntanaya amunt fins a la punta de terra entre els dos fiord on s´hi troba el mirador de
Beitelen , La carretera 601 arriba fins el poble de Undredal , després cal caminar.
El petit poble de Undredal conserva tota l'arquitectura i paisatge noruec de fa segles. Aquí existeix una antiga església de fusta, considerada com una de les esglésies de fusta ben conservades i més típiques de Noruega. Construïda al voltant de l'any 1150 aC, permet apreciar la influència celta a les creus i caps de dracs de les teulades, destinades a protegir l'església dels mals esperits.( mapa de la zona ).
Quan entrem al fiord de Aurland o Aurlandsfjord, el paisatge continua sent impressionant.
Vam fer una aturada a l´antiga granja de Åtnes . (mapa ), des d´on es té unes vistes impressionants del fiord
El poble de Aurland és molt petit, encara que té lo bàsic, hi vam passar de llarg i seguint la crta E16 es puja un gran desnivell per anar a dalt de la muntanya. Aquesta crta s´anomena Aurlandsvegen (Fv243 ) i va fins a Laerdal ( uns 48 km de carretera estreta , amb el cim de 1305 metres i amb neu a l´estiu ) i es aquí ( a uns 6 km de Aurland ) on hi ha un esplèndid mirador ( de vertígen diria jo! ) el "Stegastein " a 650 metres damunt del fiord .
Teniem la Hytter per dormir a aquesta mateixa carretera ," Bjørgo Gard ", senzilla però molt tranquila i económica( + info ).
Seguint la crta FV-243 (The Snowroad) els cims són per veure. Nosaltres a les 12h. de la nit estavem veient el sol de mitjanit al cim de la carretera . Inoblidable !!.. (mapa ).
Desde Aurland ara hi ha també un tunel , el més llarg del món , de 24,5 km (15,2 millas) , s ´en diu "Laerdaltunnelen ".( + info ) Nosaltres vàrem anar fins a Laerdal per la crta de muntanya Fv243 i per tornar pel tunel.
Laerdal és un petit municipi al fons de la vall i al final del petit fiord de Laerdalsfjord. Un preciós poble d'origen miner, completamente restaurado, que compta amb bastants cases de fusta dels S. XVIII i XIX. Al poble pots descobrir el museu del salmó," Norsk Villaks Senter", que ens recorda que en el seu moment, la pesca d'aquest peix va ser una de les principals fonts de subsistència d'aquestes gents abans del turisme.
Des de Lærdal varem anar a uns 27 km a veure l´esglèsia de fusta de "Borgund", construïda al 1150. (mapa )
Al dia següent la vàrem dedicar a la vall de "Flåm " (mapa ). Flåm és famós per damunt de tot pel seu tren turístic " el Flåmsbana " i panoràmic que uneix el poble de la vall -Flåm- amb el del cim de la muntanya -Myrdal- , uns 865 metres de desnivell. El viatge dura 1 hora , i , encara que !.. ca-ri-ssim ! val la pena. El tren es para a la catarata de "Kjosfossen " de 93 metres de salt d´aigua amb música i espectacle inclós.Aquesta dóna electricitat a la linea de tren.
El poble de només té uns 550 habitants i básicament tot està dedicat al tren , encara que també hi ha un petit museu dedicat a la construcció de la linea, i un port d´arribada de creuers .
I , després ....tornada cap a casa des de l´aeroport de Oslo, Sandefjord Torp (mapa )